Year 3 Trip to Tongo – May 2024

Last Wednesday, May 22nd, the year three class along with a few parent volunteers had the privilege of visiting Harapan Bunda School, Tongo. This field trip is connected to our fifth unit of inquiry, How We Organize Ourselves. With a visit to the Tongo school, the students not only learned more about our local schools but also made meaningful connections to community services in one of our local areas. This direct connection to our unit of inquiry was an excellent way for our students to see firsthand how community services benefit not just the people in the community but in this case the students too! Amira said her favorite part of the trip was “playing our brain break game with our new friends”. The students also used this opportunity as part of their community service this year. A big thank you to the SBB school community for donating used books, toys, and other things to the students and the community. Kavya mentioned that her favorite part of the trip was “when I gave gifts to the Tongo school”. 

Dingani from year three said, “My favorite part of the trip was giving our goodie bags to our new friends”. Along with donations, another thank you goes out to our wonderful parents in year three. As a team, the parents went out of their way to provide goodie bags and snacks for all students and teachers! Elaine said her favorite part of the trip was, “riding the bus to the school”. Another thank you goes out to the staff here at SBB who helped organize the nuts and bolts of the trip! It could not have happened without your help. One of the most memorable parts of the trip was when the students buddied up with their new friends to share stories in both English and Bahasa. Rifda said, “Reading with my buddy was my favorite part of the trip”. 

Overall, the trip was a success and a core memory unlocked for the year three students for years to come. Well done year three, thank you to Barapan Bunda School, Tongo, and to all that made it happen here at SBB! 

 

The year 3 team!

 

Rabu lalu, 22 Mei, kelas tiga bersama beberapa orang tua sukarelawan mendapat kesempatan istimewa mengunjungi Sekolah Harapan Bunda di Tongo. Kunjungan ini terkait dengan unit penyelidikan kelima kami, Bagaimana Kami Mengatur Diri Kami. Dengan mengunjungi sekolah di Tongo, para siswa tidak hanya belajar lebih banyak tentang sekolah lokal tetapi juga membuat hubungan bermakna dengan layanan masyarakat di salah satu daerah lokal kami. Koneksi langsung dengan unit penyelidikan kami ini adalah cara yang sangat baik bagi siswa kami untuk melihat langsung bagaimana layanan masyarakat bermanfaat tidak hanya bagi masyarakat tetapi juga bagi siswa! Amira mengatakan bagian favoritnya dari kunjungan ini adalah “bermain permainan istirahat otak dengan teman-teman baru kami”. Para siswa juga menggunakan kesempatan ini sebagai bagian dari layanan masyarakat mereka tahun ini. Terima kasih banyak kepada komunitas sekolah SBB yang telah menyumbangkan buku bekas, mainan, dan barang-barang lainnya kepada para siswa dan masyarakat. Kavya menyebutkan bahwa bagian favoritnya dari kunjungan ini adalah “ketika saya memberikan hadiah kepada sekolah di Tongo”.

Dingani dari kelas tiga mengatakan, “Bagian favorit saya dari kunjungan ini adalah memberikan kantong hadiah kami kepada teman-teman baru kami”. Selain sumbangan, terima kasih juga kepada orang tua kelas tiga yang luar biasa. Sebagai tim, para orang tua berusaha keras menyediakan kantong hadiah dan makanan ringan untuk semua siswa dan guru! Elaine mengatakan bagian favoritnya dari kunjungan ini adalah, “naik bus ke sekolah”. Terima kasih juga kepada staf di SBB yang membantu mengatur semua detail kunjungan ini! Kunjungan ini tidak mungkin terjadi tanpa bantuan kalian. Salah satu bagian paling berkesan dari kunjungan ini adalah ketika para siswa berpasangan dengan teman-teman baru mereka untuk berbagi cerita dalam bahasa Inggris dan Bahasa Indonesia. Rifda mengatakan, “Membaca dengan teman saya adalah bagian favorit saya dari kunjungan ini”.

Secara keseluruhan, kunjungan ini sukses besar dan akan menjadi kenangan yang tak terlupakan bagi siswa kelas tiga selama bertahun-tahun mendatang. Kerja bagus kelas tiga, terima kasih kepada Sekolah Harapan Bunda, Tongo, dan semua yang telah mewujudkannya di SBB!

Tim kelas 3!