World Scholar’s Cup (WSC) – Bali, May 2024

After weeks of intensive preparation, 18 students and 3 chaperones left for Bali for the much anticipated World Scholar’s Cup event. This year, 4 senior teams and 2 junior teams participated, with about half being returning students and the other half newbies!

Senior Round Teams 

Team 1: Cooper Y10, Kayana Y11, Alya Y9

Team 2: Arafat Y9, Tamam Y9, Richard Y9

Team 3: Shahnaz Y11, Audrey Nadya (Diva) Y8,Kezia Yanello Y8

Team 4: Avara Y8, Keitaro Y8, Valdi Y10 (Avara and Keitaro were juniors joining a Senior Round for the second consecutive year)

Junior Round Teams 

Team 1: Keisya Y8, Raina Y8, Kana Y8 

Team 2: Fathan Y7, Safri Y7, Nabila Y7

The Bali Round is typically a smaller round with a focus on Bali-based international schools. There was a greater international presence in this round with more diversity of student nationalities, accents, debating styles and abilities (students with special needs also participated) – as well as many more native speaker judges than we have seen in previous rounds SBB has participated in. The competition had about 50:50 local and international representation in both students and judges. In terms of exposure, the WSC Bali Round was not short of opportunities and our students took up the challenge with firm resolve.

The excellent results SBB achieved were the result of immense effort and commitment by the students who took the initiative to practise outside school hours – evenings, weekends, on public holidays, online and offline. It was most heartening to see the more experienced students coaching the other members of the team and sharing their knowledge and past experience. In many ways, this year’s SBB team coaching was student-led with some support by WSC ASA Leader, Ms Maria, who also organised the tour to Bali accompanied by caring chaperones, Ms Leni and Pak Ripto.

Key Results

While every participating student came away with at least one medal, the SBB WSC Team brought home some key prizes:

  • 2nd Place (Alya, Cooper and Kayana), 5th & 7th Places: Overall Top Qualifying Teams  (Senior Round) – Big Trophy 
  • 1st Place (Alya, Cooper and Kayana), 6th, 7th, 8th places for Team Debate (Senior Round) – Big Trophy 
  • 1st place (Kayana), 5th, 6th and 8th places for Individual Debate (Senior Round)
  • 4th, 5th & 8th place for top overall individual performance (Senior Round)

While some of the group had to depart early, most of the other students had the opportunity to go on a day tour of Bedugul, North Bali on the Saturday after the competition to visit the Blooms Garden and Ulun Danu Beratan Temple, followed by an afternoon visit to the Trans Studio Theme Park, Bali. 

SBB is very grateful to everyone who helped make this event a success. Special thanks to the chaperones and those working behind the scenes: Pak David, Ibu Yayuk (Transport), the parent volunteers who helped school drivers who worked overtime, Pak Firman and Pak Pur, with ferrying students to/from Benete: Ibu Eet (Naufal and Dzakwan’s mother), Pak Erfan (Safri and Reza’s father) and Pak Fredy (Keitaro’s father). Many thanks to our school leaders, Pak Murray and Pak Habibi for their support throughout the event coordination. 

Congratulations to all the students and parents of the WSC SBB 2024 Team! We look forward to success stories in the Global Round and Tournament of Champions in Yale University, USA!

—————————————————————————————————————————————–

Setelah berminggu-minggu persiapan intens, 18 siswa dan 3 pendamping berangkat ke Bali untuk mengikuti acara World Scholars Cup yang sangat dinantikan. Tahun ini, 4 tim senior dan 2 tim junior berpartisipasi, dengan sekitar setengahnya adalah siswa yang sudah berpengalaman dan setengahnya lagi adalah pendatang baru!

Tim Senior
Tim 1:Cooper Y10, Kayana Y11, Alya Y9
Tim 2:Arafat Y9, Tamam Y9, Richard Y9
Tim 3: Shahnaz Y11, Audrey Nadya (Diva) Y8, Kezia Yanello Y8
Tim 4: Avara Y8, Keitaro Y8, Valdi Y10 (Avara dan Keitaro adalah junior yang mengikuti Senior Round untuk tahun kedua berturut-turut)

Tim Junior
Tim 1: Keisya Y8, Raina Y8, Kana Y8
Tim 2: Fathan Y7, Safri Y7, Nabila Y7

Putaran Bali biasanya adalah putaran yang lebih kecil dengan fokus pada sekolah internasional yang berbasis di Bali. Ada kehadiran internasional yang lebih besar di putaran ini dengan lebih banyak keberagaman kebangsaan siswa, aksen, gaya debat, dan kemampuan (siswa dengan kebutuhan khusus juga berpartisipasi) – serta banyak juri penutur asli lebih banyak daripada yang pernah kita lihat di putaran-putaran sebelumnya yang diikuti oleh SBB. Kompetisi ini memiliki representasi sekitar 50:50 antara lokal dan internasional baik dalam hal siswa maupun juri. Dalam hal eksposur, Putaran WSC Bali tidak kekurangan peluang dan siswa kami menghadapi tantangan dengan tekad yang kuat.

Hasil luar biasa yang dicapai SBB adalah hasil dari upaya besar dan komitmen siswa yang mengambil inisiatif untuk berlatih di luar jam sekolah – malam, akhir pekan, pada hari libur umum, secara online dan offline. Sangat menggembirakan melihat siswa yang lebih berpengalaman membimbing anggota tim lainnya dan berbagi pengetahuan serta pengalaman masa lalu mereka. Dalam banyak hal, pembinaan tim SBB tahun ini dipimpin oleh siswa dengan dukungan dari Pemimpin WSC ASA, Ibu Maria, yang juga mengorganisir tur ke Bali didampingi oleh pendamping yang peduli, Ibu Leni dan Pak Ripto.

Hasil Utama

Sementara setiap siswa yang berpartisipasi mendapatkan setidaknya satu medali, Tim WSC SBB membawa pulang beberapa hadiah utama:

– Tempat ke-2 (Alya, Cooper, dan Kayana), Tempat ke-5 & ke-7: Tim Kualifikasi Terbaik Keseluruhan (Putaran Senior) – Piala Besar
– Tempat ke-1 (Alya, Cooper, dan Kayana), Tempat ke-6, ke-7, ke-8 untuk Debat Tim (Putaran Senior) – Piala Besar
– Tempat ke-1 (Kayana), Tempat ke-5, ke-6, dan ke-8 untuk Debat Individual (Putaran Senior)
– Tempat ke-4, ke-5 & ke-8 untuk performa individual keseluruhan terbaik (Putaran Senior)

Sementara beberapa dari grup harus berangkat lebih awal, sebagian besar siswa lainnya berkesempatan mengikuti tur sehari ke Bedugul, Bali Utara pada hari Sabtu setelah kompetisi untuk mengunjungi Taman Bunga dan Pura Ulun Danu Beratan, diikuti dengan kunjungan sore ke Trans Studio Theme Park, Bali.

SBB sangat berterima kasih kepada semua yang membantu membuat acara ini sukses. Terima kasih khusus kepada para pendamping dan mereka yang bekerja di balik layar: Pak David, Ibu Yayuk (Transportasi), para sukarelawan orang tua yang membantu sopir sekolah yang bekerja lembur, Pak Firman dan Pak Pur, yang mengantar-jemput siswa ke/dari Benete: Ibu Eet (ibu dari Naufal dan Dzakwan), Pak Erfan (ayah dari Safri dan Reza) dan Pak Fredy (ayah dari Keitaro). Terima kasih banyak kepada para pemimpin sekolah kami, Pak Murray dan Pak Habibi atas dukungan mereka sepanjang koordinasi acara ini.

Selamat kepada semua siswa dan orang tua Tim WSC SBB 2024! Kami menantikan cerita sukses di Global Round dan Tournament of Champions di Universitas Yale, Amerika Serikat!

Text and photos supplied by Ibu Maria Alaguru (translation with support of AI technology) 

2024 Bali Jr-Sr Awards